22
wrz
Identyfikacja wizualna
Comments
Identyfikacja wizualna firmy składa się z kilku czynników:
- Nazwa firmy
Winna jednoznacznie kojarzyć się z rodzajem działalności firmy, a jednocześnie wyróżniać ją spośród pozostałych firm tej samej branży. Nazwa firmy powinna być stworzona dopiero po wykonaniu szczegółowej analizy przedsiębiorstwa. Co istotne, nie powinno się jej zmieniać. - Logotyp/logo
Jest to sprowadzenie działalności do określonego symbolu, stanowiącego prezentację marki. Szczególną rolę odgrywa tutaj krój pisma oraz kolorystyka. - Kolory firmowe
Ustalona kolorystyka firmowa silnie oddziałuje na odbiór i świadomość klientów. To ona definiuje charakter marki i jest jej czynnikiem wyróżniającym. Kolory urozmaicają system wizualny przedsiębiorstwa, a po upływie czasu, stają się najbardziej charakterystycznym dla niego elementem, który zapada w pamięć odbiorców. - Druki firmowe
Są nieodzownym elementem systemu wizualnego firmy, które budują jej wizerunek. W ich skład wchodzą: koperty, papier, wizytówki, notatniki, kalendarze pracowników itp. Wszystkie te elementy powinny być spójne ze sobą i co najważniejsze – z innymi składowymi systemu identyfikacji wizualnej firmy. - Typografie firmowe
Jest to krój fontów używanych w drukach firmowych. Fonty (czcionki) poprzez ich właściwie dobranie, mogą okazać się szczególnie pomocne podczas budowanie wizerunku firmy: jako tradycyjnej lub nowoczesnej. - Wizytówki
Powinny być spójne z kolorystyką firmy oraz przedstawiać jedynie najważniejsze informacje, by były przejrzyste i czytelne. Na wizytówce obowiązkowo musi się więc znaleźć logotyp, pełna nazwa przedsiębiorstwa, imię i nazwisko pracownika, jego stanowisko w firmie oraz dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail). Wszystkie inne elementy zawarte na wizytówce są zbędne. - Akcydensy
Są to takie wydruki jak: ulotki, katalogi, naklejki, cenniki itp. Również i inne powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy, aby w świadomości odbiorców ukształtować jeden, charakterystyczny dla naszego przedsiębiorstwa obraz.