Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna

system wizualny firmyIdentyfikacja wizualna firmy składa się z kilku czynników:

  1. Nazwa firmy
    Winna jednoznacznie kojarzyć się z rodzajem działalności firmy, a jednocześnie wyróżniać ją spośród pozostałych firm tej samej branży. Nazwa firmy powinna być stworzona dopiero po wykonaniu szczegółowej analizy przedsiębiorstwa. Co istotne, nie powinno się jej zmieniać.
  2. Logotyp/logo
    Jest to sprowadzenie działalności do określonego symbolu, stanowiącego prezentację marki. Szczególną rolę odgrywa tutaj krój pisma oraz kolorystyka.
  3. Kolory firmowe
    Ustalona kolorystyka firmowa silnie oddziałuje na odbiór i świadomość klientów. To ona definiuje charakter marki i jest jej czynnikiem wyróżniającym. Kolory urozmaicają system wizualny przedsiębiorstwa, a po upływie czasu, stają się najbardziej charakterystycznym dla niego elementem, który zapada w pamięć odbiorców.
  4. Druki firmowe
    Są nieodzownym elementem systemu wizualnego firmy, które budują jej wizerunek. W ich skład wchodzą: koperty, papier, wizytówki, notatniki, kalendarze pracowników itp. Wszystkie te elementy powinny być spójne ze sobą i co najważniejsze – z innymi składowymi systemu identyfikacji wizualnej firmy.
  5. Typografie firmowe
    Jest to krój fontów używanych w drukach firmowych. Fonty (czcionki) poprzez ich właściwie dobranie, mogą okazać się szczególnie pomocne podczas budowanie wizerunku firmy: jako tradycyjnej lub nowoczesnej.
  6. Wizytówki
    Powinny być spójne z kolorystyką firmy oraz przedstawiać jedynie najważniejsze informacje, by były przejrzyste i czytelne. Na wizytówce obowiązkowo musi się więc znaleźć logotyp, pełna nazwa przedsiębiorstwa, imię i nazwisko pracownika, jego stanowisko w firmie oraz dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail). Wszystkie inne elementy zawarte na wizytówce są zbędne.
  7. Akcydensy
    Są to takie wydruki jak: ulotki, katalogi, naklejki, cenniki itp. Również i inne powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy, aby w świadomości odbiorców ukształtować jeden, charakterystyczny dla naszego przedsiębiorstwa obraz.